Тиждень дитячого читання

09.04.2017 13:02

З метою розвитку читацької культури і компетентності читачів, формування культури роботи з книгою засобами залучення учнів до читання художньої, науково-пізнавальної, довідкової літератури, періодичних видань з 03 по 07 квітня в шкільній бібліотеці Кам’янського НВК було проведено Всеукраїнський Тиждень дитячого читання. Спілкування з книгою поглиблює рівень знань, допомагає формувати в учнів художній смак, гармонійний розвиток особистості, сприяє самоосвіті. Кожен день Тижня визначався своєю тематикою та циклом бібліотечних заходів.

Перший день розпочався з експрес-інформації про проведення Тижня. Цей день був проголошено конкурсом малюнку «Вернісаж малюнків до прочитаних книг». Основою для робіт стали сюжети прочитаних казок, улюблені герої та фантастичні пейзажі. В конкурсі малюнку взяли активну участь учні 1-4-х класів початкової НВК.

Кожна книга, або літературний твір, як і людина, має свій рік народження. З цієї нагоди в шкільній бібліотеці було розгорнуто книжкову виставку «З Днем народження, Книго!».  До уваги користувачів представлені твори-ювіляри художньої світової та української літератури 2017 року, які є у фондах книгозбірні.

            З метою популяризації та вивчення історії, культури, традицій народу Японії, в рамках проголошеного Року Японії в Україні, згідно плану заходів Кам’янського НВК щодо проведення Року Японії в Україні в шкільній бібліотеці користувачам була представлена книжкова виставка «Японська класична поезія». Японська поезія тісно пов’язана з природою. Природа для поетів, навіть у найменшому виявленні неоціненна, як і людина. Читачі познайомились з японською літературою, яка починається з усної народної творчості та міфології. Бібліотекар розповіла читачам про Відомство японської поезії, яке ще у 951 році було створено при імператорському дворі. Це відомство збирало кращі поетичні твори, а найпопулярнішим жанром була танка. З 21 століття чільне місце належить жанру хоку.

Японські вірші схожі на мистецтво живопису, їх часто пишуть з сюжетів картин. Інколи вірші надихають художників на творчість.

Виставка знайомить з видатними японськими поетами. З віршами Мацуо Басьо познайомила читачів вчитель зарубіжної літератури Яншина І.П.. Японський поет вчив своїх учнів проникати у предмет, відкривати його сутність, і тоді народжується вірш. Потрібно вдивлятися, вслухатися, вникати, не проходити повз, намагатися побачити прекрасне. Щоб зрозуміти японську поезію, потрібно тонко сприймати природу. Природа вчить японців гармонії, вона навчає стежити за змінами у світі.

На третій день Тижня дитячого читання було проведено бібліотечний урок «Така незнайома знайома книга» . На уроці учні 5-го класу ознайомилися з розвитком писемності, дізналися про історію виникнення книги та про шлях, який вона пройшла до того, як набути свого сучасного вигляду.

Цікаво і змістовно пройшов четвертий день Тижня дитячого читання. Не звичайний урок, у формі усного журналу «Літературні казки», було проведено з учнями 3-го класу. Захід було спрямовано на закріплення знань учнів про особливості й різновиди казок; на заохочення учнів до читання авторських казок; на розвиток  мовлення учнів, спостережливості, уваги, активізування читацької пам’яті; на виховування любові та бережного ставлення до книги.

Цього ж дня активно працювала книжкова лікарня під гаслом «Як ми лікували свої книжки!», де всі бажаючі учні надавали першу допомогу порваним книгам.

Пятого дня шкільний бібліотекар провела турнір книгознавців «Три мудреці» для учнів 6 класу. З великим задоволенням учні згадували своїх улюблених письменників, їхні твори та літературних героїв. Було обрано три учасників гри, які витягнувши картки з запитаннями, по черзі давали відповіді на них. Троє сильніших учасників потрапили до фіналу гри, де продовжили боротьбу за перемогу.